dinsdag 9 november 2010

Week 10

We wilde Level 2 in week 10 afmaken om het te kunnen testen. Voor dat we het konden testen moesten alle bugs zoveel mogelijk weg gewerkt worden.

Na de voorbereidingen hebben we de level uitgetest. Zo ontstond een lijst met verbeteringen. Sommige elementen hadden we verwacht aangezien we nog geen level 1 hadden als tutorial die een regelset laat zien. We hebben level 2 bijgeschaafd en uit gezocht wat er zeker allemaal in de tutorial level moest komen.


Screenshot van level 2


Er is een moment in het spel dat je door een periscoop kijkt en dus een panorama moet zien van de locatie. In het spel zal het er zo uitgaan zien als je door de periscoop heen kijkt:


Screenshot van beeld door periscoop


We werken naar een demo/pilot toe. Het zijn 2 speelbare levels met filmpjes er tussen om het verhaal te illustreren dat niet duidelijk is in de levels zelf.

Op dit moment zien we de demo/pilot als volgt:

Animatie #1
Introductie

Level 1
Tutorial

Animatie #2
Karakter komt mensen van de Periscope Inc tegen en krijgt opdrachten

Level 2

Puzzel met het verhogen en verlagen van water (stuw)

Animatie #3

Ovetuigd karakter dat er meer problemen zijn die opgelost moeten worden voor dat het volk kan verhuizen

Animatie #4

Periscope Inc. hoopt eigenlijk dat hij nooit meer terug keert. (mogelijk een cliffhanger)

De reden dat we misschien een cliffhanger op het einde doen is om aan te geven dat er meer episodes van de game zijn en meer verhaal over het volkje. We kunnen niet alles dat we bedacht hadden uitbeelden in de demo/pilot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten